صفحه اصلی    درباره ما    تماس    ارسال خبر    پیوندها    آرشیو  
سه شنبه، 29 آبان 1397 - 11:12   
  تازه ترین اخبار:  
 آخرین مطالب
  معرفی کتاب: همه نوکر ها
  معرفی کتاب: وقایع نگاری یک زندیق
  باز هم سید جبار؛ این بار نه با لبخند همیشگی
  معرفی کتاب: لبخند مسیح
  معرفی کتاب: تابِ طنابِ دار
  معرفی کتاب: علی از زبان علی
  معرفی کتاب: بر تبعید
  معرفی کتاب: نامزد خوشگل من!
  معرفی کتاب: سفر سرخ
  سومین دوره شهید مجدزاده در اهواز برگزار می‌شود
 
 پربیننده ترین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 391صفحه نخست » اخبار ویژهیکشنبه، 1 شهریور 1394 - 07:55
« آن بیست و سه نفر » و آن سی و دو نفر و باقی پرفروش ها
« آن بیست و سه نفر » و آن سی و دو نفر  و باقی پرفروش هاگزارش پرفروش های مرکز رسانه ی بیداری در چند ماه گذشته
  

بررسی کتاب­هایی که با اقبال مشتریان روبه ­رو شده، نشان می دهد مخاطبان اهوازی به مطالعه در زمینه­ های دفاع مقدس­، راهبردی و سیاسی علاقه­­ ی بیشتری نشان می­دهند تا مثلاً کتاب­های حوزه­ ی فکر و اندیشه یا شعر و داستان و حتی می­توان گفت مخاطبان تقریبا علاقه ای به حوزه­ های شعر و داستان ندارند و این جای تأمل دارد. همچنین نقش رهبر انقلاب به عنوان صاحب اثر یا کسی که از اثر تمجید کرده، کاملاً واضح است و کتاب­هایی که یکی از این دو خصوصیت را داشته باشند، احتمال بیشتری برای خریده و خوانده شدن دارند. در اینجا چند کتاب پرفروش مرکز فرهنگی رسانه­ ی بیداری به عنوان نماینده­ ی کتاب فروشی های عرضه­ کننده ­ی کتاب­های جبهه­ ی فرهنگی انقلاب معرفی می­ شوند.

1-  آن بیست و سه نفر : این کتاب تا لحظه ی تنظیم این گزارش ، پرفروش ترین کتاب همه ی کتاب فروشی های جبهه ی فرهنگی انقلاب بود. یک کتاب با موضوع دفاع مقدس با مضمونی متفاوت. اما این برای پرفروش شدن کافی نیست. عامل اصلی در این زمینه، تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب بود: در روزهای پایانی سال 93 و آغازین 94 با شیرینی این نوشته شیوا و جذاب و هنرمندانه شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پر همت گذراندم. به این نویسنده خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه این زیبایی‌ها پرداخته سرپنجه معجزه‌گر اوست، درود می‌فرستم و جبهه سپاس بر خاک می‌سایم.یک بار دیگر کرمان را از دریچه این کتاب آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم.

2- بازگشت از نیمه­ ی راه : کتابی دیگر از محمدعلی الفت­ پور نویسنده­ ی کتاب چهل تدبیر، درباره 32نفر از کسانی که انقلابی بودند و... . روی جلد کتاب به غیر از عنوان این دو عبارت آمده : «جریان شناسی مخالفت ها با  نظام و رهبری جمهوری اسلامی» و  «مروری بر اسناد، اسرار و ناگفته ها­ی جاماندگان قافله انقلاب».  علاقه­ ی مخاطبین به کتاب هایی از این دست قبلا مشخص شده بود؛ کتاب هایی مثل راز قطعنامه، سراب سیاست، 8 سال بحران آفرینی، سودای سکولاریسم و ... که وجه مشترک این کتابها ناگفته ها و اسراری است که از شخصیت­ها و جریانات انقلاب بازگو می کنند. کتاب بازگشت از نیمه­ ی راه یک ویژگی دارد و آن این است که مخاطب هر کدام از سی و دو قسمت کتاب را که مربوط به یک چهره است، می­تواند به صورت مستقل مطالعه کند و این برای خوانندگانی که خیلی اهل مطالعه نیستند، یک امتیاز محسوب می­شود.

3- سلام بر ابراهیم : « به مردم و جوان‌هایی که این کتاب را نخوانده‌اند هم توصیه می‌کنم که حتماً به مطالعه ­ی این کتاب بپردازند و مطمئن باشند که نگاه و رفتارشان قبل از خواندن این کتاب، با بعد از مطالعۀ آن متفاوت خواهد شد. و حتی می‌توانند تاریخ زندگی خود را دو قسمت کنند: یکی قبل از خواندن این کتاب و یکی بعد از خواندن این کتاب. بنده مبالغه نمی‌کنم و مطمئن هستم هر کسی این کتاب را بخواند و با این شخصیت آشنا شود، عرض بنده را تأیید خواهد کرد». این­ها سخنان پرطرفدارترین منبری کشور، حجت الاسلام پناهیان در مورد این کتاب است که باعث ایجاد موج تقاضای «سلام بر ابراهیم» شد. البته این کتاب قبلاً هم جزو پرفروش های دفاع مقدس بود.

 

« آن بیست و سه نفر » و آن سی و دو نفر  و باقی پرفروش ها

 

4- کار باید تشکیلاتی باشد : عنوان کتاب همان جمله­ ی آشنایی است که در جلسات هم ­اندیشی و یا هماهنگی و تقسیم کار بین فعالین مساجد و یا تشکل های دانشجویی رایج است: کار باید تشکیلاتی باشد. بایدی که اغلب به صورت تمام و کمال تحقق نمی یابد. انتشارات موسسه ­ی شهید کاظمی در یک نیازسنجی هوشمندانه، بیانات رهبری را در این موضوع با این عنوان کلیدی چاپ کرده و بنابراین قبل از اینکه کتاب وارد بازار شود هم مشخص بود که علاقه­ مندان بسیار زیادی خواهد داشت.

5- من زنده ام : تقریظ مقام معظم رهبری که با چاشنی ابراز احساسات بود دلیل اصلی پرفروش شدن کتاب به حساب می­ آید. یادداشت ایشان در مورد کتاب با این جمله شروع می­ شود : «کتاب را با احساس دوگانه‌ی اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ی اشک، خواندم...» هم­چنین راه پیدا کردن کتاب به سبد مصرف خیلی از خانواده های ایرانی از زمان دور اول مسابقه­ ی کشوری «کتاب و زندگی» که با محوریت « من زنده ام » بود، باعث شد کتاب به صورت سینه به سینه تبلیغ شود.

6- قرارگاه­های فرهنگی : شرح بیانات رهبری با موضوع پشتیبانی و حمایت از تشکل­ های فرهنگی با دیگر بیانات ایشان، این کتاب برای اولین بار در فروردین 93 از سوی انتشارات صهبا چاپ شد. قرارگاه­های فرهنگی به عنوان یک کتاب راهبردی کوچک 60صفحه ­ای و مکمل دغدغه­ های فرهنگی جای خود را در بسته ی مطالعاتی مخاطبان تثبیت کرد. از انتشارات صهبا کماکان کتاب­ هایی مثل دغدغه­ های فرهنگی و انسان 250ساله کتاب­های پرفروشی محسوب می­شوند.

   
  

اخبار مرتبط:

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© مرکز فرهنگی رسانه بیداری
resanebidari89@yahoo.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  خبر فوری: سومین دوره شهید مجدزاده در اهواز برگزار می‌شود