صفحه اصلی    درباره ما    تماس    ارسال خبر    پیوندها    آرشیو  
سه شنبه، 24 مهر 1397 - 15:34   
  تازه ترین اخبار:  
 آخرین مطالب
  معرفی کتاب: همه نوکر ها
  معرفی کتاب: وقایع نگاری یک زندیق
  باز هم سید جبار؛ این بار نه با لبخند همیشگی
  معرفی کتاب: لبخند مسیح
  معرفی کتاب: تابِ طنابِ دار
  معرفی کتاب: علی از زبان علی
  معرفی کتاب: بر تبعید
  معرفی کتاب: نامزد خوشگل من!
  معرفی کتاب: سفر سرخ
  سومین دوره شهید مجدزاده در اهواز برگزار می‌شود
 
 پربیننده ترین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 585صفحه نخست » جدیدترین اخباردوشنبه، 22 شهریور 1395 - 23:38
مطلب ارسالی کاربران(دفترهای وطنی)
مطلب ارسالی کاربران(دفترهای وطنی)از مطالب ارسالی کاربران در رابطه با فراخوان فرزندان ایران
  

 

مطلب ارسالی کاربران(دفترهای وطنی)

 

از مطالب ارسالی کاربران در رابطه با فراخوان فرزندان ایران

ارسالی از:آقای علی هاجری

عنوان:دفتر های وطنی

.............................

دفترهای وطنی

با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس باز هم یکی از مباحث داغ سه چهار سال اخیر کشور یعنی استفاده از نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی برای قشر محصل جامعه باب می شود. حال باید به این پرسش پاسخ بدهیم که اصلا چرا باید از نوشت افزار ایرانی استفاده کنیم و اصولا چه فرقی بین دفتر ایرانی و خارجی است؟

برای پاسخ به این پرسش باید این مساله را از دو بعد بررسی نماییم؛ از یک سو بعد فرهنگی و از دیگر سو بعد اقتصادی.

قبل از بررسی این ابعاد ابتدا باید توجه داشت که الگو سازی و داشتن قهرمان از سنین کودکی آغاز می شود که در درجه اول ابر قهرمان پسر، پدر خواهد بود و ابر قهرمان دختر مادر. معمولا پسرها در نزد دوستان مدام از خصوصیت پدر خود با اغراق تعریف می کنند و دختران نیز از خصوصیت مادر. در درجه دوم قهرمان های کودکان توسط رسانه ها به آن ها ابلاغ می شود که در عصر ما بیشترین تاثیر رسانه ای در ذهن کودک را تلویزیون تشکیل می دهد و پس از آن نیز کارتن هایی که کودک بر روی لوح های فشرده و شبکه های ماهواره ای و یا هر جایی غیر از تلویزیون می بیند و پس از آن قهرمان هایی که در کتب داستانی برای او خوانده می شود و یا خودش می خواند. حال کمپانی های بزرگ رسانه ای جهان پس از نشان دادن قهرمان های خود در فیلم ها و کارتن ها برای کودکان و تاثیر گذاری در ذهن کودک سپس تصاویر این قهرمان ها را بر روی لوازم مورد نیاز کودک من جمله البسه، اسباب بازی، لوازم التحریر، ظروف غذا، کیف و کفش، وسایل الکترونیکی و... تولید کرده و وارد بازار می کنند که با این کار علاوه بر سودهای کلان اقتصادی به اهداف فرهنگی مورد نظر خود نیز دست پیدا خواهند کرد. حال این اهداف فرهنگی چه چیزهایی خواهد بود؟

در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج ایادی دشمن از کشور، شکست سختی توسط ملت غیور به دشمن جهان خوار وارد شد که با تحریک همسایه ما یعنی عراق و همچنین تشکیل گروهک های ضد انقلاب و تقویت آنان در صدد ضربه به انقلاب و جبران شکست خود برآمد که در هر دو مورد و بالاخص در جنگ تحمیلی مجددا نیز دچار شکست سختی شد. لذا بعد از ناکام ماندن در جنگ سخت این بار  دشمن طرح خود را عوض کرد و روی به جنگ نرم آورد. یکی از تاکتیک های جنگ نرم استفاده از ابزارهای فرهنگیست که مقام معظم رهبری نیز این قضیه را بارها در دهه 70 هم به مردم و هم به مسئولین اعلام نمودند که دشمن درصدد ضربه زدن به نظام با شکلی جدید است و با تعابیری چون  تهاجم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی این نکته را متذکر شدند که متاسفانه در آن زمان هیچ کس متوجه صحبت های ایشان نشد تا در این چند سال اخیر.

حال یکی از ابزارهای فرهنگی دشمن که بیشترین تاثیر را دارد همین رسانه هاست. در جنگ نرم تاکتیک دشمن به قول یکی از فرماندهان ارشد آمریکا " تسخیر قلب ها و ذهن هاست " یعنی با استفاده از ابزارهای جدید به جای از بین بردن دشمنانشان توسط سلاح های مرگبار، ذهن او را به سمت خود جذب می نمایند. یکی از کارهای دشمن در این زمینه ساختن قهرمان ها و ابر قهرمان های پوشالی و تخیلی با فرهنگ و نمادهای غربی و ضد دینی برای کودکان و نوجوانان و حتی جوانان دنیاست از جمله این قهرمان های پوشالی می توان به بت من، سوپر من، اسپایدر من، بن تن، باربی، باب اسفنجی و... اشاره نمود. ویژگی عمده این قهرمان ها کارهای خارق عادت آنهاست که در دنیای واقعی قابل انجام نیست و همچنین رفتارهای ضد دینی و بعضا انسانی و اخلاقی آن هاست. اما با تبلیغ مکرر و ساخت انواع کارتن ها و فیلم ها و انیمیشن ها و پخش مداوم آن ها در تمامی ابعاد رسانه ای کم کم در ذهن کودک این قهرمان جا می افتد و به او القا می شود که او نیز می تواند مثل این قهرمان باشد و به نوعی ذهن و قلب او تسخیر می شود و کودک  مدام سعی می کند که خود را شبیه این قهرمانان کند و در نظر خودش مثل او یک قهرمان واقعی شود. حال پس از پخش این قهرمان ها توسط رسانه ها و تسخیر قلب و ذهن کودک نوبت به همان طریقه دوم یعنی استفاده از این قهرمان ها بر روی وسایل مورد نیاز کودک که حال بحث ما بر سر لوازم التحریر است می شود و کودک ما نیز در بازار به محض روبرو شدن با هر وسیله ای که عکس قهرمان مورد نظر او را دارد آن را همیشه به عنوان انتخاب اول خود خریداری خواهد کرد و تمام زندگی و وسایل خود را از آن قهرمان پر می کند و به همین راحتی آن را به الگوی اول خود در زندگی بدل خواهد کرد. غافل از اینکه چه خوابی برای او توسط دشمن دیده شده است و قرار است چه بلایی بر سرش بیاورند. (برای نمونه می توان به یک مورد اشاره کرد که کودکی قصد داشت خود را شبیه اسپایدرمن نماید و با پوشیدن لباس او و پرت کردن خود از پشت بام خانه دچار مرگ شد و دختری که قصد داشت اندام خود را مانند باربی کند و با رژیم سخت و غذا نخوردن دچار بیماریی گوارشی و سپس مرگ گردید.)

حال بحث ما این است که کشوری چون ایران با داشتن تاریخ و عقبه فرهنگی قوی و تمدن عظیم و اصیل دینی و ارزشی که در تمام ادوار تاریخ دارای قهرمانان و جان بر کفانی بوده که در هیچ جای دنیا نظیر نداشته اند و از هیچ کمکی برای سربلندی ایران و اسلام دریغ نورزیده اند و همیشه بینی دشمن خود را در همه عرصه ها به خاک مالیده و تاریخ سازی کرده اند چرا باید کودکانش الگوهای غربی را که نه تمدن و تاریخی دارند و نه حتی واقعی هستند را به عنوان الگو بپذیرند؟ چرا نباید کودکان این مرز و بوم با قهرمانان ملی و دینی خود آشنا شوند تا آن ها را الگو قرار داده و بدانند که میراث چه کسانی را بر دوش می کشند؟ و بدانند چه خون هایی که برای آبادی و آزادی این سرزمین ریخته نشده است تا آن ها نیز با الگو گیری از این قهرمانان با ایستادگی در برابر دشمانان این مرزو بوم آن را حفظ و مانند قهرمانان گذشته به نسل های آینده تحویل دهند؟

اما در بعد اقتصادی همانطور که قبلا متذکر شدیم کمپانی های فیلمسازی هالیوودی پس از خلق و ساخت ابر قهرمانهایی که با تفکرات و اهداف خودشان سازگار هستند ابتدا بعد از هزینه ساخت فیلم یا کارتن مورد نظر آن را در سراسر جهان به فروش در می آورند و سود چندبرابری آن نسبت به هزینه ساخت را اول را از این طریق به جیب می زنند و همچنین پس از برندسازی این قهرمان ها بر روی محصولات مورد نیاز کودک سود دوم را از فروش این محصولات بدست می آورند و علاوه بر آن باید پول های کلانی که از لابی های صهیونیستی به عنوان سفارش برای خلق چنین آثاری برای ضربه زدن به ارزشهای اصیل انسانی و دینی را دریافت می کنند نیز اضافه کرد. پس با یک حساب سر انگشتی می توان چگونگی چرخه اقتصادی و هدف این گونه آثار را  فهمید که چطور با یک تیر دو نشان می زنند نشان اول فرهنگی و نشان دوم اقتصادی.

اما حال بیاییم نگاهی به وضعیت مصرف لوازم التحریر خارجی در کشور خودمان بیندازیم که چه عواقبی را برایمان به دنبال خواهد داشت. در درجه اول با واردات  و خرید این اقلام کمر تولید کنندگان داخلی را خواهیم شکست و به جای کمک به اقتصاد داخل به اقتصاد کشور خارجی کمک خواهیم کرد. تولید کننده خارجی نیز با دیدن تقاضای زیاد توسط ما و فروش بیشتر و صادرات محصولاتش موجبات گسترش چرخه تولید خود را فراهم خواهد کرد و کارگران بیشتری استخدام خواهد نمود که چه در زمینه تولید و چه در زمینه طراحی محصول با وی همکاری خواهند کرد و ما نیز که سهم اصلی در به قدرت رسیدن این شرکت ها و استخدام کارگران بیشتر آن ها را داشته ایم در نتیجه به جای کمک به اشتغال خودمان به اشتغال کشور خارجی کمک خواهیم نمود و علاوه بر تعطیلی کارخانه داخلی و ورشکست کردن تولید کننده های خودی حتی فرصت صادرات را هم از وی خواهیم گرفت و موجبات بیکاری هزاران کارگر داخلی را نیز فراهم خواهیم نمود و حتی باعث فرصت سوزی از کشف استعدادهای جدید در زمینه طراحی محصولات هم خواهیم شد.

اما ممکن است یک پرسش ایجاد شود که چرا قیمت بعضی محصولات مشابه خارجی ارزان تر از محصول داخلیست ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که در اکثر مواقع این اختلاف قیمت به دلیل قیمت تمام شده خواهد بود زیرا در بعضی کشورها من جمله کشور چین که یکی از بزرگترین تولید کنندگان جهان است هزینه کارگر فوق العاده پایین است حتی فقط در حد سه وعده غذای گرم و به همین خاطر است که قیمت تمام شده محصول ارزان تر از محصول داخلی در می آید که این هم به دلیل جمعیت بالای این کشور و وجود فقر زیاد خواهد بود. اما اگر با این دید نگاه کنیم که کارگر ایرانی علاوه بر هزینه خود باید هزینه خانواده را نیز تامین کند -که در بعضی کشورها بنیان خانواده ای وجود ندارد- پس اگر هم با خرید کالای داخلی مبلغ بیشتری نسبت به کالای خارجی می پردازیم می دانیم که این پول علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان ایرانی زمینه تشکیل یک خانواده را نیز فراهم خواهد کرد. من جمله فراموش نکنیم که ما در یک جنگ عظیم اقتصادی به سر می بریم در جنگ نیز حتما تلفات خواهیم داشت و لذا حواسمان باشد در جنگ اقتصادی به جای کمک به دشمن با خرید کالای بعضا گران تر داخلی نیز به جبهه خودی کمک خواهیم کرد. و همچنین این نکته را باید یادآور شد که در بحث لوازم التحریر داخلی الحق و الانصاف کیفیت برتر آن حقیقتا با کالای خارجی قابل مقایسه نیست اما اگر هم موارد خلافی مشاهده گردید ما با خرید محصولات داخلی به تولید کننده کمک خواهیم کرد که او نیز به مرور زمان کیفیت خود را افزایش دهد و به مرحله صادرات نیز برسد.

بنابراین یکی از اقدامات صورت گرفته در این سه چهار سال اخیر چاپ تصاویر قهرمانان ملی و دینی ما بر روی لوازم التحریر برای استفاده کودکان ایرانی است که فرهنگ سازی و استفاده از آن به جای لوازم التحریر خارجی حرکت خوبی را آغاز کرده است اما همت همه اقشار جامعه و مخصوصا خانواده ها را می طلبد تا اولا به بعد فرهنگی این کار توجه نمایند که ابتدا الگوهای داخلی و دینی را به کودکان خود القا کنند و برای جا انداختن آن در ذهن کودک یکی از ابزار خرید لوازم التحریر ایرانی اسلامی برای کودک است و ان شاا... باید با حمایت خانواده ها استفاده از این نوع لوازم برای کودکان و نوجوانان در نزد هم کلاسی های خود افتخار محسوب بشود و دوستان خود را نیز به این کار تشویق و ترغیب نمایند و همچنین به امید خداوند متعال شاهد خارج شدن لوازم التحریر خارجی و من جمله الگوهای نادرست غربی از چرخه تولید و مصرف کشور باشیم و ثانیا در درجه دوم به بعد اقتصادی آن توجه کنیم و با خرید دفترهای وطنی و حتی بعضا گران تر از نوع خارجی آن نیز علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی، زمینه ظهور و بروز استعدادهای خلاق در این زمینه و همچنین صرفه اقتصادی آن را فراهم نماییم و مانع از خروج ارز از کشور شویم.

 

 

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© مرکز فرهنگی رسانه بیداری
resanebidari89@yahoo.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  خبر فوری: سومین دوره شهید مجدزاده در اهواز برگزار می‌شود